Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
In gesprek gaan met je medewerkers is gemakkelijker dan je denkt. Toch zien veel managers en P&O'ers op tegen formele gesprekken. Dat kan zijn omdat ze in het verleden zelf slechte ervaringen hebben opgedaan met hun baas of met de afdeling P&O of omdat ze niet precies weten hoe het moet. Van selectiegesprek tot exitinterview is een praktische gids, waarmee je kunt nagaan waar het bij je eigen gesprekstechnieken nog aan schort. Als je op dit gebied je kennis en vaardigheden verbetert, leidt dat tot gemotiveerd personeel en daarmee tot een succesvollere organisatie. En dat wil toch iedereen? Het werk geeft je duidelijke regels, handige tips, formulieren en goede adviezen voor diverse gesprekken. Cora Nijenhuis besteedt aandacht aan gesprekken over het functioneren, beoordelen, verzuim en reïntegratie, slecht nieuws, conflicten, onderhandelen, coaching en selectie. Gewoon voeren dus, die gesprekken. Na afloop van het gesprek merk je dat een andere benaderingswijze dan je misschien gewend bent een goed gevoel geeft, zowel bij jezelf als bij je gesprekspartner
Human resources manageemnt : selectie. --- Human resources management : exit. --- Personeelsmanagement --- Werving --- Personeelsselectie --- Interviews --- Gesprekstechnieken --- Onderhandelen --- Beoordeling --- Functioneringsgesprekken --- Coaching --- Loopbaan --- Bemiddeling --- Re-integratie --- Slechtnieuwsgesprekken --- Exit-interviews --- Interview --- Gesprekstechniek --- Onderhandeling --- Evaluatie --- Functioneringsgesprek --- Slechtnieuwsgesprek --- Exitgesprek
Choose an application
Het voeren van gesprekken is voor de HR-professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het GROTE gesprekkenboek is geschreven door Professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aanbod: - selectiegesprek - arbeidsvoorwaardengesprek - introductiegesprek - adviesgesprek - conflictoplossend gesprek - onderhandelingsgesprek - loopbaancoachingsgesprek - slechtnieuwsgesprek - exitgesprek - feedbackgesprek - functioneringsgesprek - POP-gesprek - beoordelingsgesprek - correctiegesprek - coachingsgesprek - verzuimgesprek Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd.
Personeelsmanagement --- Gesprekstechnieken --- Personeelsselectie --- Arbeidsvoorwaarden --- Introducties --- Conflicthantering --- Onderhandelen --- Coaching --- Slechtnieuwsgesprekken --- Exit-interviews --- Feedback --- Functioneringsgesprekken --- Beoordeling --- Ziekteverzuim --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- gespreksmodellen --- organisatiepsychologie --- personeelsmanagement --- Personnel management --- Psychology --- Gesprekstechnieken. --- Human Resource Management. --- 331.3 --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Gesprekstechniek --- Arbeidsvoorwaarde --- Introductie --- Onderhandeling --- Slechtnieuwsgesprek --- Exitgesprek --- Functioneringsgesprek --- Evaluatie
Choose an application
1997
Exit-interviews. --- Interviews. --- Interviewtechnieken. --- Luistervaardigheid. --- Vrije-attitude-interviews. --- Dutch language --- Listening --- Interviews --- Néerlandais (Langue) --- Ecoute (Psychologie) --- Entretiens --- Spoken Dutch --- Néerlandais parlé --- 659 --- Techniques Technieken --- Audition Horen --- Interviews Interviews --- Communication gestuelle Communicatie via gebaren --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Communication orale Mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- sociale vaardigheden --- 82.08 --- Luisteren --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- E080713.jpg --- communicatie, intern --- communicatie, mondeling --- human resources management --- managementvaardigheden --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- Gesprekstechniek --- Interview --- Gedrag
Choose an application
Conceived less than 20 years ago, Knowledge Management (KM) is the business discipline about which managers perhaps know the least. Having spent pots of money investing in it, the benefits are still marginal. This is because practitioners are still feeling their way. Now that the boom days are temporarily over, it is timely that KM can be more fully exploited, for it conceals an application that is indispensable for the foreseeable struggle ahead--and after, including an overlooked way out of the credit crash dilemma facing those dogmatic decision makers juggling the option between austerity and growth. It's not rocket science. It's a way of doing both, in this case by refocusing on the old-fashioned notion of productivity implied by this book's Chapter 2 heading: Getting from A to B without going via Z. Not the productivity that comes from cutbacks and austerity but the type that frontruns improved competitiveness, sales, and growth.
Knowledge management. --- wisdom --- growth --- competitiveness --- Experiential Learning --- Knowledge Management (KM) --- Organizational Memory (OM) --- productivity growth --- decision making --- human resources --- The Learning Organization --- flexible labor market --- job continuity --- corporate amnesia --- continuous improvement --- knowledge transfer --- knowledge preservation --- action learning --- after-action reviews --- innovation --- business education --- experience --- corporate history --- economic history, --- cliometrics --- case studies --- exit interviews --- oral debriefing --- explicit knowledge --- tacit knowledge --- Experience-Based Management (EBM) --- lessons learned --- repeated mistakes --- reinvented wheels --- hindsight --- evolution --- disenfranchise --- benchmarking --- mentoring --- Brazil, Russia, India, China, and Korea (BRICK) --- MBA
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|